روانشناسی شخصیت از روی چهره

روانشناسی شخصیت از روی چهره، به آن معنا است که شما فقط با نگاه کردن به صورت افراد می توانید به خصوصیات اخلاقی و شخصیتی آنها پی ببرید. دانشتن ویژگی های شخصیتی به افراد این امکان را می دهد تا در زمینه روابط عاطفی و اجتماعی روابط بهتری با دیگر افراد داشته باشند.

آیا شما جزو آن دسته از افرادی هستید که می خواهید در اولین دیدار و تنها از روی چهره به شخصیت فرد پی ببرید؟ با مطالعه اطلاعات مفیدی که در این مقاله قرار داده شده است، به روانشناسی شخصیت فرد بپردازید. بنابراین با داشتن اطلاعات روانشناسی شخصیت، می توانید به شناخت چهره افراد پرداخت. با دانستن اطلاعات شخصیتی افراد از روی چهره، می توان نوع واکنش افراد را در موقعیت های مختلف را پیش بینی کرد. البته گفتنی است با دانستن چنین اطلاعاتی، می توان روابط عاطفی و اجتماعی را افزایش داده و با افراد سازگاری بیشتری داشت.

 

چهره شناسی از روی فرم پیشانی

یکی از قسمت هایی از بدن که در شناخت افراد می تواند اطلاعات مفیدی به شما بدهد، پیشانی افراد است. به عنوان مثال افرادی که دارای پیشانی وسیعی هستند، اغلب افرادی صلح طلب بوده و در تلاش هستند، که جنجال های پیش آمده را کم کنند. داشتن پیشانی بزرگ نیز می تواند نشانه آن باشد که تفکرات بزرگی را در ذهن خود دارید. ناگفته نماند با استفاده از خطوط پیشانی می توانید اطلاعات کاملی را دریافت کنید. به عنوان مثال داشتن خط و خطوط فراوان پیشانی می تواند نشاندهنده این باشد که فرد در شرایط مختلف، به راحتی کنترل خود را از دست داده و به سرعت عصبانی می شود. به همین خاطر این دسته از افراد نیاز به آموزش راهکارهای مدیریت خشم دارند. ولی به صورت کلی این دسته از پیشانی های پر خط و خطوط در افراد زورگو دیده می شود. برخی از افراد نیز در پیشانی خود دارای یک خط عمودی هستند. این خط عمودی نشاندهنده آن است که این دسته از افراد در مورد موضوعات مختلف فکر کرده و هرگز تصمیمات ناگهانی نمی گیرند.

 

روانشناسی شخصیت از روی پیشانی

چهره شناسی از روی فرم چشم
یکی از مهم ترین قسمت های بدن هر فرد در روانشناسی شخصیت از روی چهره، چشم است. چهره شناسی کار آسانی نیست، اما با اندکی مهارت می توان نتایج دقیق تری در این زمینه بدست آورد. اندازه چشم ها و حتی کشیدگی آن ها می تواند اطلاعات کامل تری در مورد قدرت تفکر و خلاقیت فرد در اختیار آنها قرار دهد. چنانچه صاحب چشمان فرورفته هستید، متاسفانه از بیماری مالیخولیا رنج می برید.

اما در صورتی که چشمان شما یک حدقه فرورفته دارد، شما جزو افراد متفکر هستید. در صورتی که چشمان شما خیره، درشت و کشیده است، شما یک فرد جاه طلب هستید. اما چنانچه چشمان خمارآلودی دارید، نشان آن است که فردی خجالتی و بدگمان هستید.چشمان کشیده و بزرگ نشاندهنده آن است که فرد در دانش حساب، از بازدهی خوب برخوردار است. صاحبان چشم بزرگ و کشیده، از حافظه خوبی برخوردار بوده و اغلب دارای ایده های مطلوبی هستند. به علاوه این افراد جزو افراد کم حرف هستند. آن دسته از افرادی که چشمان کشیده دارند، اعتماد به نفس خوبی داشته و قادر هستند که کلمات ناگفته را بر زبان بیاورند.

چهره شناسی از روی فرم گوش

گوش های افراد نیز با یکدیگر متفاوت هستند. بنابراین با شناخت اطلاعاتی در مورد گوش های افراد نیز می توان اطلاعاتی در زمینه روانشناسی شخصیت از روی چهره افراد بدست آورد. گوش های بسیار کوچک نشان دهنده افرادی است که مرموز بوده و اسرار درونی خود را به کسی نمی گویند. آن دسته از افرادی که دارای گوش های کوچک و متمایل به خارج هستند، نشانه آن است که افراد دارای قدرت بالایی در تصمیم گیری بوده و بیشتر در موضوعات مختلف تصمیم می گیرند و از اراده بالایی برخوردار هستند. آن دسته از افرادی که دارای گوش های پهن و بزرگی هستند، علاقه بسیاری به مال اندوزی دارند. بنابراین می توانید با شناخت ویژگی های گوش های خود، اطلاعات کاملی در این زمینه کسب کرد.

چهره شناسی از روی فرم بینی

با شناخت فرم بینی نیز می توان اطلاعات کاملی در زمینه شخصیت افراد کسب کرد. به عنوان مثال چنانچه صاحب بینی با فرم شکسته هستید، شما فردی منتقد بوده و در اغلب اوقات انتقادهایی که از افراد می کنید، می تواند آزاردهنده باشد. اما اگر بینی سالم و بدون عیب و ایرادی دارید، فردی پاک و معصوم هستید. اگر بینی شما سوراخ های بزرگی دارد، شما از علاقه مندان به موسیقی هستید. البته این نکته را باید در نظر داشت که در حال حاضر، با جراحی هایی که افراد بر روی بینی خود انجام می دهند، شخصیت شناسی از روی بینی تا حد بسیاری امکان پذیر نیست.

 

چهره شناسی از روی فرم لب و دهان

جالب است بدانید که از روی لب و دهان نیز می توان به شخصیت افراد پی برد. افرادی که گوشه لب هایشان به سمت بالا کشیده شده، افرادی شوخ طبع هستند. اما بالعکس افرادی که گوشه لب هایشان به سمت پایین کشیده شده، جزو بدبین ها بوده که به هیچ وجه نمی توان به آنها اعتماد کرد. اگر لب بالایی تان کوچک است، شما فردی هستید که با دیگر افراد متحد شده و در عین حال بسیار قدردان هستید. اگر فرم لب هایتان نازک است، جزو علاقه مندان به ورزش هستید. افرادی که پر حرف هستند، لب های بزرگ و درشتی دارند.

ویدئوی چهره شناسی از روی فرم لب و دهان

چهره شناسی از روی فرم چانه

با شناخت فرم چانه نیز می توان به شخصیت افراد پی برد. اگر چانه فرورفته دارید، شما فردی عجول بوده که همیشه در انجام فعالیت های خود انرژی بسیار بالایی دارید. آن دسته از افرادی که فرم چانه بزرگ و چهارخانه دارند، افرادی قوی از نظر نیروی جسمانی هستند. البته متاسفانه این دسته از افراد از این نیروی خود در راستای انجام فعالیت های نادرست استفاده می کنند. فرم چانه گرد نشانه افرادی است که در روانشناسی شخصیتی از آنها به عنوان افرادی لوکس یاد می شود. به گونه ای که این افراد همیشه به دنبال تنوع در لباس و غذا هستند. البته متاسفانه این نکته را باید در نظر داشت که این روزها با جراحی هایی که بر روی فرم فک و چانه انجام می شود، تا حدی شناخت افراد از روی فرم چانه نیز مشکل شده است.

چهره شناسی از روی فرم چانه

چهره شناسی از روی فرم صورت
با بررسی فرم صورت نیز می توان اطلاعات کاملی در زمینه شخصیت افراد کسب کرد. هر فردی فرم صورت مخصوص به خود را دارد که با بررسی این ویژگی ها می توان به ویژگی های شخصیتی آنها پی برد.

شخصیت شناسی افراد با صورت گرد
افرادی که صورت گردی دارند، به نظر معصوم و آرام هستند. اما اغلب این افراد در ذهن خود، به آزاد دادن دیگران فکر می کنند. اذین این دسته از افراد به گونه ای است که ممکن است خواب دیگر افراد را به تبدیل به کابوس کنند. از دیگر مشکلاتی که صاحبان صورت گرد دارند، این است که در زمان خواب با مشکل خروپف مواجه هستند. البته این نظریه چندان درست نیست، چرا که معمولا افراد در دوره بزرگسالی، دچار این مشکل می شوند و صورت گردی ندارند.

شخصیت شناسی افراد با صورت مربعی شکل

اما اگر صورت شما مربعی است، فردی سلطه گر با ویژگی رهبریت هستید. البته ناگفته نماند این دسته از افراد علاقه بسیاری به اقدامات غیر اخلاقی دارند. به گونه ای که در طول تاریخ بیشتر سلطه گران، صورت مربعی شکل دارند.

صورت قلبی شکل نیز مشخصه افرادی است که تمایل بیشتری به رابطه جنسی دارند. این دسته از افراد نیز علاقه بسیاری به برقراری ارتباط با دیگر افراد دارند. بر مبنای اطلاعات روانشناسی شخصیت این دسته از افراد، برونگرا بوده و به راحتی با دیگر افراد ارتباط برقرار می کنند.

شخصیت شناسی افراد با صورت مستطیلی شکل

افرادی که صورت مستطیل شکلی دارند، جزو افرادی هستند که خیلی زود خشمگین می شوند. به همین خاطر به این دسته از افراد پیشنهاد می شود که در کلاس های مدیریت خشم ثبت نام کنند. البته بسیاری از تحقیقات روانشناسی نشان می دهد افرادی که رفتارهای تهاجمی نشان می دهند جزو افرادی هستند که صورت مستطیل شکلی دارند.

روانشناسی شخصیت از روی چهره
شخصیت شناسی افراد با صورت مستطیلی شکل

شخصیت شناسی افراد با صورت بیضی شکل
افرادی که دارای چهره بیضی شکلی هستند، به راحتی می توانند با دیگر افراد ارتباط برقرار کرده و برای خود دوست پیدا کنند. از دیگر ویژگی های افرادی که صورت بیضی دارند، این است که توانایی بالایی در حل کردن مسائل خود دارند. امروزه در بسیاری از جراحی های صورت، فرم صورت بیضی مورد توجه قرار می گیرد، چرا که به داشتن چهره زیباتری در افراد کمک می کند.

شخصیت شناسی افراد با صورت لوزی شکل
منظور از این نوع فرم صورت، صورت هایی است که گونه های برجسته ای دارند که معمولا بزرگتر از پیشانی آنها است. دماغ معمولی، دهان کوچک و یا عادی و یا حتی چانه کوچکی دارند. از ویژگی های شخصیتی این دسته از افراد می توان به اعتماد به نفس بالا، غیر قابل پیش بینی بودن، کمال گرایی و حساس بودن آنها اشاره کرد.

چهره شناسی از روی فرم ابرو

روانشناسی چهره از روی ابرو
بررسی فرم ابروها می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی شناخت افراد داشته باشد. چنانچه فرم ابروها صاف و مستقیم باشد، نشانه تفکر و ایده گرایی افراد است. ابروهای کمانی نشانگر افراد مهربانی است که از واقعیت های زندگی لذت می برند. ابروهای باریک و کوتاه ، نشاندهنده افرادی است که اعتماد به نفس پایینی دارند. ابرو پیوسته افراد نشاندهنده افرادی متفکر است.

 

 

 

 

 

پیوندهای مرتبط :

پاورپوینت ورزش پینگ پونگ یا تنیس روی میز

پاورپوینت ورزش هوازی یا ایروبیک

پاورپوینت ورزش یوگا

پاورپوینت اصول نگهبانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *